120x240


120x240


120x240


120x240


120x240





648x60
468x60

Storageدانشمندان دانشگاه فناوری کوئینز‌لند در تلاشند تا با تولید پنل‌های بدنه با قابلیت ذخیره الکتریسیته، باتری‌های سنگین وزن را از خودروهای‌ برقی حذف کنند.

خودروهای برقی با تمام مزایایی که دارند باز نیازمند حمل باتری‌های سنگین وزن برای ذخیره انرژی هستند. برای ذخیره انرژی می‌توان هم از باتری‌های اسیدی با قیمت کمتر استفاده کرد و هم می‌توان از باتری‌های لیتیومی که قیمت بالایی دارند بهره گرفت.

دانشمندان معتقدند که با توجه به آلایندگی نزدیک به صفر و شتاب بسیار بالای خودروهای برقی یکی از مهمترین معایب این خودروها، حمل باتری‌های بسیار سنگین و گران‌قیمت است.

با توجه به نقش باتری‌ها در وزن خودرو، محققان با ترکیب استفاده از باتری‌های اسیدی و باتری‌های لیتیومی در تلاشند تا مشکل وزن و حجم باتری در خودروهای برقی را برطرف کنند.

آنها با توجه به توانایی‌های متمایز این دو نسل باتری سعی در افزایش کارایی باتری‌ها دارند به طوری‌که با ترکیب قابلیت باتری‌های لیتیومی که توان ذخیره بسیار بالا اما خروجی متوسط دارند با باتری‌های اسیدی که قابلیت ذخیره پایین اما توان خروجی بالابی دارند سعی می‌کنند تا بهترین کارایی لازم را ارائه دهند.

محققان در ادامه موفق به ساخت لایه‌های بسیار سبک و نازک متشکل از دولایه الکترود کربن شدند. خودروسازان می‌توانند با قراردادن این لایه‌ها در بدنه خودروها علاوه بر کاهش وزن خودرو، فضای بیشتری را نیز در اختیار سرنشینان قراردهند.

جزئیات بیشتر این دستاورد در مجله Power Sources منتشر شده است.


Notify via Email Only if someone replies to My Comment



دعوت به همکاری

1- از کلیه علاقمند به همکاری در بخش آموزش دعوت بعمل می‌آید رزومه فعالیتهای آموزشی خود را به آدرس info [at] danyar.ir ارسال فرمایند.

2- از کلیه علاقمندان به انرژی های تجدیدپذیر دعوت به همکاری می‌گردد. چنانچه تمایل دارید در کار ترجمه اخبار و مطالب روز با دانیار همکاری نمایید با آدرس ایمیل info [at] danyar.ir مکاتبه فرمایید.

×